Καλοήθεις κύστεις ωοθηκών - Θάνου Μαρία
459

Καλοήθεις κύστεις ωοθηκών

Τι είναι

Οι καλοήθεις κύστεις ωοθηκών είναι μορφώματα με υγρό ή με συμπαγή στοιχεία. Είναι συχνό εύρημα σε γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας . Οι περισσότερες εξ αυτών υποχωρούν μόνες τους χωρίς θεραπεία ενώ άλλες μπορεί να διαρραγούν προκαλώντας σοβαρά συμπτώματα.

Συμπτώματα

Οι περισσότερες κύστεις είναι τυχαίο εύρημα στη γυναικολογική εξέταση.
Κάποιες φορές όμως μπορεί να προκλέσουν συμπτώματα όπως:

• Κοιλιακό άλγος
  • Αίσθημα βάρους στην κοιλιά
  • Διαταραχές περιόδου

Ποια είναι τα είδη των καλοήθων κύστεων ωοθήκης

• Λειτουργικές κύστεις (θυλακιώδης κύστη και κύστη ωχρού σωματίου). Αυτές δημιουργούνται κατά τη διάρκεια ενός φυσιολογικού κύκλου και συνήθως δεν δημιουργούν ενόχληση. Υποχωρούν μόνες τους σε λίγους μήνες. Κάποιες φορές η κύστη ωχρού σωματίου εάν είναι αρκετά μεγάλη μπορεί να διαρραγει και να προκαλέσει οξύ κοιλιακό άλγος. Συνήθως η θεραπεία είναι συντηρητική ενώ σε μικρό ποσοστό ασθενών μπορεί να χρειαστεί χειρουργική επέμβαση (λαπαροσκόπηση).
  • Δερμοειδείς κύστεις. Ονομάζονται αλλιώς και τερατώματα. Είναι συγγενείς κύστεις που μπορεί να περιέχουν ιστό όπως τρίχες, τμήματα όστών ή δόντια.
  • Κυσταδενώματα. Είναι κύστεις που το περιεχόμενό τους είναι ορώδες ή βλεννώδες και το μέγεθός τους μπορεί να είναι αρκετά μεγάλο.
  • Κύστεις ενδομητρίωσης.

Διάγνωση

Η διάγνωση γίνεται με το γυναικολογικό υπερηχογράφημα. Σε καποιες περιπτώσεις ο γυναικολόγος μπορεί να συστήσει μαγνητική τομογραφία κοιλίας.

Θεραπεία

• Παρακολούθηση. Εάν η κύστη είναι μικρή και δεν δημιουργεί συμπτώματα έχουμε την επιλογή της παρακολούθησης με υπερηχογράφημα
  • Φαρμακευτική αγωγη. Συνήθως χρησιμοποιούνται αντισυλληπτικά δισκία στις περιπτώσεις λειτουργικών κύστεων
  • Λαπαροσκόπηση. Εάν η κύστη δημιουργεί συμπτώματα και είναι μεγάλη σε μέγεθος ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης είναι η χειρουργική αφαίρεση με λαπαροσκόπηση. Υπο γενική αναισθησία, αφαιρείται η κύστη, αποστέλεται για ιστολογική εξέταση και η ασθενής εξέρχεται την επόμενη ημέρα.

Επιπλοκές

• Συστροφή ωοθήκης. Η ύπαρξη ευμεγέθους κύστης μπορεί να επηρεάσει την ανατομία της ωοθήκης και να προκαλέσει συστροφή αυτής. Η ασθενής θα προσέλθει στο γιατρό με κοιλιακό άλγος και συχνά ναυτία ή και έμετο. Η λύση δίδεται με λαπαροσκόπηση, όπου αφαιρούμε την κύστη και επιστρέφουμε την ωοθήκη στην αρχική ανατομική της θέση.
  • Ρήξη κύστεως ωοθήκης. Συχνότερα παρατηρείται σε μεγάλες κύστεις ωχρού σωματίου και μάλιστα χαρακτηριστικό είναι ότι η ασθενής αναφέρει οξύ πόνο κατά τη διάρκεια της επαφής. Η αντιμετώπιση είναι συντηρητική με αναλγητικά ενώ σε μικρό ποσοστό μπορεί να χρειαστεί λαπαροσκόπηση για την αφαίρεση της κύστης.

Κλείστε άμεσα

Ραντεβού

Για ραντεβού καλέστε τώρα στο 2107249757 και στο 6944325016. Η ιατρός εξετάζει κατόπιν ραντεβού.

Καλέστε όλο το 24ωρο σε κάθε επείγουσα περίπτωση.

maria-thanou